14.9 C
Saturday, October 24, 2020

News Alert

Începând de vineri Ţara Galilor intră în izolare pentru două săptămâni

Ţara Galilor a anunţat luni instituirea începând de vineri a unei perioade de izolare de două săptămâni pentru a încerca să frâneze...

British Airways introduce un sistem de testare înainte de zbor

Sean Doyle, executivul care a preluat conducerea British Airways în urmă cu o săptămână, a propus ideea unui sistem de testare pentru...

Iceland din Marea Britanie a trimis în spațiu o… porţie de nuggets (video)

O rețea de supermarketuri din Marea Britanie a anunţat că a trimis în spațiu o... porţie de nuggets de pui.

Moldovean, din Londra: “Am fost ținuți cu arme la granițe”

Mii de moldoveni au revenit acasă din străinătate pe parcursul lunii martie. Pentru unii, drumul spre Moldova a fost o adevărată încercare.

Este și cazul lui Nicolae, care a reușit, după multe ore de nesomn petrecute în aeroport și la punctele de frontieră, să ajungă la soție și cei trei copii ai săi.

- Advertisement -

Deocamdată, însă, îi vede doar de după gard, de la distanță, pentru ca a decis să respecte întocmai procedura de autoizolare, ca să-și protejeze familia, dar și consătenii, de un posibil risc al infectării.

Asta chiar dacă la moment, se simte perfect sănătos.

Nicolae lucra în capitala Marii Britanii, la construcții, când întreaga lume a fost cuprinsă de pandemia de Covid-19. Inițial nu planifica să vină acasă, are trei copii, o casă proaspăt construită, ce trebuie amenajată, dar și alte cheltuieli de acoperit, însă situația s-a schimbat.

Se prevedea să sisteze construcțiile și urma să rămân fără serviciu. Acum deja am aflat ca le-au sistat pentru 3 luni, transportul public în Londra circula la 60% , spre multe țări, printre care și Moldova, au fost sistate toate zborurile”, a relatat el.

Tânărul ne-a povestit peripețiile prin care a trecut, ca să ajungă acasă, în Moldova.

Am revenit acum 4 zile. Bine că am ajuns acasă, că tare lung și greu a fost drumul. Am încercat la charter, dar acolo primii sunt cei din diasporă și nu aveam locuri. Așa că din Londra am zburat cu un avion la Amsterdam, am dormit o noapte în aeroportul de acolo, iar dimineața stăteam cu teama că nu va zbura avionul, urmau să închidă Amsterdamul. De acolo am zburat la București, apoi am mers cu taxi-ul până la vama cu Moldova, apoi pe jos, apoi iar cu un taxi până la Chișinău și iar cu alt taxi până acasă, în sat, 48 de ore a durat”.

În România am avut cele mai multe probleme, la vamă ne țineau grămăjoară soldații cu armele, ca să-i ascultăm și să nu scoatem cuvinte în plus. Noi doream un singur lucru, să trecem vama cât mai curând, însă nu ne permiteau. Ne-au ținut câteva ore acolo. Pe noi ne-a ajutat consulul Moldovei la București să putem părăsi aeroportul și să ajungem la vamă, a dat un document taximetriștilor precum că noi avem asigurat coridor verde prin România. Aproape de vamă taximetriștii ne-au lăsat și au fugit cu tot cu document, ca să nu-i pună în carantina. Nu puteam demostra că deținem actul până nu i-a ajuns din urmă Poliția”, își amintește Nicolae.

Acestea nu au fost, însă, toate greutățile: „Eram 12 moldoveni, câte 4 în mașină, respectiv, 3 mașini. La una s-a aprins motorul din mers, am așteptat câteva ore până au trimis alta. Se deplasau numai cu viteza mare și am avut și mici accidente”.

După ce au trecut totuși posturile vamale și au completat fișele epidemiologice, iar Poliția de Frontieră i-a introdus în baza de date, oamenii s-au descurcat care și cum au putut, unii și-au sunat cunoștințele, alții au apelat la serviciile companiilor de taxi.

Nicolae a ajuns în satul de baștină cu alți doi cunoscuți, cu care acum stă în izolare într-o casă din localitate, în care nu mai locuiește nimeni.

Au luat această decizie pentru a-și proteja familiile, dar și consătenii. Au fost sunați de oamenii legii imediat ce au ajuns acasă. „Poliția m-a sunat și m-a avertizat că dacă mă prinde pe drum, mă amendează cu 25.000 de lei”.

L-am întrebat dacă a fost sunat și de medicul de familie, așa cum prevăd protocoalele instituite pentru perioada stării de urgență: „Cum mă simt nu intereseaza pe nimeni. Soția a sunat la medicul de familie și i s-a răspuns că nu are treabă în cazul dat, iar dacă ne simțim rău, să sunăm la 112 și atât”.

Tânărul spune că până se încheie termenul de autoizolare de 14 zile, își va vedea familia doar peste gard, pentru a păstra distanța, iar ca să nu iasă deloc în sat, soția îi aduce produse alimentare la poartă. Totuși, nu toți cei reveniți de peste hotare sunt la fel de conștienți: „Stau într-o casă din centrul satului și văd cum lumea circulă și își caută de lucru de parcă nu-i nimic. Mai ales prin sate nu poartă nimeni nicio răspundere. La noi panica e mai mare decât în alte țări, dar măsuri concrete nu se iau

Deocamdată, în localitate nu a fost înregistrat niciun caz de Covid-19.

Până în acest moment, în republică au fost confirmate 353 de cazuri îmbolnăviri cu Covid-19, după ce ieri au fost testate pozitiv încă 55 de persoane.

Latest Posts

Începând de vineri Ţara Galilor intră în izolare pentru două săptămâni

British Airways introduce un sistem de testare înainte de zbor

Iceland din Marea Britanie a trimis în spațiu o… porţie de nuggets (video)

Negocierile Brezit „nu au sens” fără o schimbare din partea UE

Londra a repetat luni că reluarea negocierilor comerciale post-Brexit cu UE "nu are sens" în lipsa unei schimbări de poziţie a Celor...

Top citite

NHS se pregăteşte să scoată un vaccin împotriva coronavirusului după Crăciun

Sistemul public de sănătate britanic NHS se pregăteşte să scoată un vaccin împotriva coronavirusului la scurt timp după Crăciun. Procesele...

British Airways introduce un sistem de testare înainte de zbor

Mașinile cu volan pe dreapta nu vor mai putea fi înmatriculate în România

Se schimbă regulile de înmatriculare începând cu 1 ianuarie 2021, iar cei mai loviți sunt șoferii interesați de autoturismele importate din Marea...