regatulunit.com Hackerii-Anonymous-au-furtat-documente-de-la-Integrity-Initiative-al-Institutului-de-Administraţie-Publică-din-Marea-Britanie

Hackerii din grupul Anonymous au publicat noi documente ale proiectului britanic Integrity Initative în care sunt dezvăluite planurile de propagare a agendei antiruseşti  în Republica Moldova, comunică RIA Novosti.

Hackerii au publicat documente şi facturi pe care le-au numit dovezi ale desfăşurării de analize de către Integrity Initiative, din banii contribuabililor britanici, analize asupra activităţii Partidului Laburist şi a liderului său, a canalul TV Russia Today, precum şi activităţii Londrei în ţările vecine cu Rusia.

Documentele se referă între altele la reflectarea incidentului din Salisbury, situaţia din ţările fostei URSS şi din Orientul Mijlociu, inclusiv Siria, iar în documentele care se referă la Moldova este recunoscută existenţa secţiei pentru dezinformare în UE.

Anunturi pentru romani in UK –
Promoveaza-ti afacerea intr-un mod inedit.
http://anunturiuk.com/

Structuri care să se ocupe de contracararea informaţională a Rusiei au fost create deja, aşa cum denotă documentele publicate de Anonymous, în ţări ca Spania, Franţa, Grecia, Olanda, Lituania, Norvegia, Serbia, Italia. Este planificată iniţierea unor noi grupuri (sau poate există deja) în Armenia, Moldova, Georgia, Suedia, Muntenegru, Malta, SUA, Canada, Estonia, Polonia, Slovacia, România, Bulgaria, Austria, Portugalia, Elveţia, Letonia. În Ucraina şi Iordania activează anumite „grupuri de cercetare”.

În unul dintre documentele publicate sunt punctate priorităţile de bază ale subdiviziunilor regionale ale proiectului şi angajaţilor britanici pentru Moldova, în speţă, în ceea ce priveşte modalitatea de reflectare a evenimentelor în ţară. Astfel, se propune inocularea opiniei că situaţia internă din Republica Moldova este „utilizată în vederea creării unei influenţe ruseşti în ţările UE”.

Un alt document reprezintă un plan de sprijin pentru postul de televiziune din Moldova TV8, care activează, după cum se explică în text, cu susţinerea ambasadelor străine, pentru a-l ajuta să-şi lărgească auditoriul printre vorbitorii de limba rusă.

Autorii documentului menţionează că prin susţinerea unor astfel de activităţi în preajma alegerilor parlamentare, „TV8 îşi va consolida rolul în calitate de platformă importantă pentru vocile independente din Republica Moldova”.

Printre documentele publicate este şi un plan privind monitorizarea viitoarelor alegeri parlamentare din ţara noastră.

În noiembrie 2018, hackerii au publicat pentru prima dată documente cu privire la activitatea proiectului Integrity Initiative al Institutului de Administraţie Publică, care, în opinia lor, ar putea folosi Marii Britanii pentru a interveni în afacerile interne ale ţărilor europene şi pentru un război informaţional împotriva Rusiei.

Potrivit Anonymous, programul institutului nu a fost actualizat încă din 2017, lipsesc informaţii despre angajaţii săi şi detaliile de contact ale instituţiei, iar codul programului publicaţiilor online sugerează că acestea sunt făcute automat.

Anonymous au publicat rapoarte analitice privind activitatea structurilor mass-media ruseşti, precum şi facturile emise pentru acestea, pe care hackerii le-au numit dovezi ale desfăşurării de analize de către Integrity Initiative din banii contribuabililor britanici, analize asupra activităţii Partidului Laburist şi a liderului său, precum şi canalul TV Russia Today.

Ministerul britanic de Externe a recunoscut deja autenticitatea documentelor anonime publicate anterior privind subiectul intervenţiei Londrei în afacerile ţărilor UE şi desfăşurarea unui război informaţional orientat împotriva Rusiei.

Anonymous au publicat copii de facturi pentru un total de aproximativ 1.000 de lire sterline, emise pentru o anumită persoană care trăieşte în Iordania sub numele de Jassar Jamal al-Tahat pentru “efectuarea de rapoarte pentru Integrity Initiative despre campaniile RT“.

De asemenea, au fost publicate două rapoarte privind activităţile RT. Unul, al cărui autor este indicat Jassar al-Tahat, este o analiză a activităţii RT din Orientul Mijlociu, compilat în aprilie 2018. Al doilea, fără a preciza numele autorului, explorează principiile distribuirii ştirilor în reţelele sociale, afirmă succesele RT şi Sputnik pe aceste platforme. “Planurile de a contracara RT” şi “Motivele pentru care acestea acţionează împotriva RT” – înşişi hackerii amintesc de aceste rapoarte.

Primul raport este datat pe 9 aprilie, al doilea fără dată, iar conturile sunt marcate pe 15, 18 şi 21 aprilie.

Potrivit unui raport, în Orientul Mijlociu, “RT este acum perceput ca cea mai fiabilă sursă de informaţie, oferind cealaltă parte a istoriei” şi răspunzând vectorului dezvoltării regiunii, mai ales că intelectualii locali trăiau sub dominaţia naraţiunii occidentale, “iar dorinţa lor acum este să vadă cealaltă parte”. Autorul raportului recunoaşte, de asemenea, că RT are un asemenea grad de încredere într-o regiune pe care sursele d einformare occidentale nu o posedă.

După cum se menţionează în raport, RT se bucură de o reputaţie în Orientul Mijlociu ca o sursă “oferind o perspectivă nouă, complexă şi avansată, care permite oamenilor să înţeleagă noile tendinţe pe care ceilalţi radiodifuzori nu le explică”.

Al doilea raport menţionează succesul RT şi Sputnik în reţelele de socializare, în special în contextul neîncrederii faţă de resursele informaţionale occidentale în rândul publicului vestic. De exemplu, după ce avionul Su-24 rusesc a fost doborât în 2015, “RT şi Sputnik au început să publice articole de promovare a poziţiei ruseşti” şi să câştige un sprijin puternic. În acelaşi timp, articolul RT privind Reddit a adunat 11 mii de comentarii, în timp ce cel apărut pe CNN, pe locul al doilea, – doar 2,2 mii. “Simpatiile comune pe reţelele de socializare erau de partea rusă”, scrie autorul.

În noiembrie 2018, hackerii au publicat pentru prima dată documente despre activităţile Integrity Initiative al Institutului de Administraţie Publică, care, în opinia lor, ar putea folosi Marii Britanii pentru a interveni în afacerile interne ale ţărilor europene şi pentru războiul informaţional împotriva Rusiei. Potrivit Anonymous, programul institutului nu a fost actualizat încă din 2017, lipsesc informaţii despre angajaţii săi şi detaliile de contact ale instituţiei, iar codul programului publicaţiilor online sugerează că acestea sunt făcute automat.

Dacă v-a plăcut acest articol, dati-ne un LIKE pe Facebook, sau urmati-ne pe Google+ Twitter | Pinterest.